۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

من و تو -7: بعد بی رحم زمان ...





درجستجوی مخاطب بودنم یک عمر گشته ام!

اینک تو را که فرسنگ ها ز من دورتری یافته ام!

اما دریغ!

اما دریغ که این بعد بی رحم مکان

و این حد خشن جغرافیا نمی فهمد

و نمی داند که:

یافتن و دانستن و دوری در یک جا نمی گنجد!


و من نیز این روزها –چون تمام شاعران و

شاعرکان!- «روز خویش را با آفتاب روی تو

کز مشرق خیال دمیده است آغاز می کنم!»


من این روزها –چون حباب که بودنش را از

احاطه آب می گیرد!- بودنم را از گرمای

خیال این محال -که دستم به دست توست!-

می فهمم و چه حس جالبی است درازدحام شهر،

در شلوغی جمع در هیجان جمعیت و در هیاهوی

روزمرگی به موسیقی چشم تو گوش دادن!

دل به یاد تو دادن و یاد را به باد زمانه ندادن!


این روزها سایه پرواز پرنده خیال همه جا را

گرفته است و خیالت در این صحرای تفت بودن،

سایه سار لحظه هایم است!

و من با خیال تو آرام میگیرم ...


و من این روزها در بند حلقه تاب گل

-همانجا که گاف، غرق در پیچش ناز لام

خم می شود!- اسیر شده ام !

آخر گل نام توست ...


امضا: صابر خسروی

24/7/88



*. بخشی از یک دل نوشته نه چندان قدیمی ...

*. یک توضیح واضحات برای تمامی پست های با موضوع

من و تو آن هم این که لزوما مخاطب خاصی ندارد ...

*. قرار بود تا پست دیگری آپ شود اما این نوشته مرا از

آن برحذر داشت ... خواهم نوشت از دوستی!

*. دامنی گر چاک شد در عالم رندی چه باک

...

*. عکس Storebukkebruse / flickr

۱۶ نظر:

  1. درود!

    زیبا بود!

    نظر دیگه ای ندارم! اخه خسته ام! ولی خب زیبا بود.

    دیگه باید چی بگم؟!! هیچی! اهان می تونم بازم بگم که زیبا بود!!!!

    پاسخحذف
  2. ... نقطه به نقطه تا ... نقطه ها می آیند و می روند ... پیش به ..................................

    پاسخحذف
  3. من هر چی نظر میدم نمیاد
    شمام به جرگه بی مخاطب نویسان پیوستی؟

    پاسخحذف
  4. به سرکار خانوم زینب گرامی:

    ممنون نظر لطف شماست ...

    پاسخحذف
  5. به امیر عزیز:

    نمی پیوندم بودم
    ضمنا نوشتم لزوما نیست نه همیشه نیست

    پاسخحذف
  6. به صنوبر عزیز:

    رفیق یه کمی استراحت احتیاج داری فکر کنم
    هاهاها

    پاسخحذف
  7. منظورم رو نگرفتی چپه برداشت کردی چون اگر نه جوابش
    ها ها ها
    بود نه چیزی غیر از این

    پاسخحذف
  8. با سلام
    مدتی است مشتری وبلاگتان شده ام و هر چند روز یک بار مطالبتان را می خوانم و لذت می برم از قلم روان و شیوایتان.معمولا اهل نظر دادن نیستم اما دل نوشته این پستتان انقدر زیبا بود که دلم نیامد .نیایم و ننوسیم.
    از شما بابت این نوشته های زیبا تشکر می کنم.
    موفق باشید
    یا علی مدد

    پاسخحذف
  9. بعد بي رحم زمان!

    زمان بي رحم تر از اونه كه فكرشو مي كردم!
    وقتي كه مي خاويم زود بگذره، كش مياد و وقتي كه مي خوايم نگذره سرعتش ميشه مثل برق و باد!
    عجب روزگاريه!
    راستي دل نوشته تون زيبا بود، خيلي.
    :)

    پاسخحذف
  10. هوالخلاق

    ابعاد ،
    از زمان تا مكان،
    چقدر حقير شده اند
    زير سايه ي
    خيال يار... .

    در زير سايه ي خيال يار بدون محدوديت زماني و مكاني زي...
    ارادتمند : 3zman

    پاسخحذف
  11. سلام خيلي دلنشين بود

    ولي چرا مي خوايد ثابت كنيد پستتون مخاطب خاص
    نداره ؟؟؟؟؟
    شما هر چي بگيد ما هر طور دلمون بخواد فكر مي كنيم

    اينم بعد بي رحم دوستان

    پاسخحذف
  12. سلام صابر خوبی
    نمی دونم چرا این چند وقتهرحس و حال پست گذاشتن ندارم. به وبلاگ بچه ها هم سر نزدم فقط به همین خرابه جناب عالی سر زدم.
    اولا این پیت مخاطب خاص داشت(قابل توجه شما عرعر)
    دوما به ما چه که تو دلت کجاست مشکل خودته.
    سوما همه عالم بالاخره دلشون یه جایی هستش اگه ما بخایم فکر کنیم به اینکه دل هرکی کجاست که باید صبح تاشب روی نقشه جهان دنبال شهر بگردیم.
    بز گریم که از بز با حال تر نیست. البته هیچکی به پا زحمت نمی رسه.
    امرزو تو فوتبال با قحطی بازیکن رو برو شدیم روز زن در راه بود و عزیزان زن ذلیل رفته بودن به خاک برسرکنی خودشون برسن برای همین 4 به 5 بازی کردیم ای نبودی صابر زدیم لهشون کردیم این زحمت هم سوسک شد در حد ، خودتون حدشون تشخیص بدید دیگه من نمی گم همین بس که بازی 15 -15 تموم شد.

    بگذریم که از مسخره کردن زحمت باحال تر در این عالم نیست هر جند که کار خوبی نیست ولی خب چهخ کنیم یه زحمته و به عالم سوتی .

    کلی خوش گذشت جاتون خالی شما هم بییاد با هم بشینیم دور هم به این زحمت بخندیم.

    شب خوبی داشته باشید خدا نگهدار.

    شوخی کردم جدی نگیرید.

    پاسخحذف
  13. دوست دارم آدمایی رو که پی مرض عشق می گردن!

    پاسخحذف
  14. آی هستی ِ آشنا ...
    ای نزدیک تر
    آی ای تمام ِ من ...
    ای عزیز
    ...
    آی عشق، آآی عشق!!!
    ادرکنی

    پاسخحذف
  15. سلام
    ببخشید که نمی دونم "دوران تشکیل شاکله انسان" یعنی چی
    میشه توضیح بدید؟

    پاسخحذف

اگه عضو نیستید و الان نمی دونین چجوری باید پیام بذارین توضیح میدم:
اگر گزینه نام/آدرس اینترنتی رو بزنین که خب نامتون و آدرس احتمالی بلاگتون رو وارد می کنین
اگر هم نخواستین با انتخاب گزینه ناشناس پیامتون رو بذارین فقط خب تهش یه اسم بذارین که من بفهمم با ناشناسای دیگه فرق دارین !!!!

بقیه گزینه ها رو هم نمی گم !
دهه اصلا چه معنی داره بخواین همشو بدونین !