۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

کمی در باب دنیای مجازی - 1: سوء تفاهمات !



در دنیای مجازی یکی از اتفاقاتی که غالبا رخ می دهد پیدایش مخاطبانی است
بی نام و نشان که نه دیدیشان و نه حتی ردی از آشنایی دارید اما این که چیز
بدی نیست، حادثه بد آن است که گاهی کسی با نامی مستعاری -کسی که تو را
می شناسد و از احوالاتت با خبر است!- برایت کامنت می گذارد ...

این را گفتم حادثه بد زیرا در بسیاری از موارد سوءتفاهمات ایجاد شده از
این طریق بسیار زیاد و دردناک و جبران ناپذیر است! بلاگ نویس در این حال
همیشه باید هشیار و عاقل باشد چرا که در اغلب موارد این بلاگ نویس سریعا برای
خود مصداق سازی می کند که بله این کامنت با نام مستعار، فلانی بوده و سریعا
همین مصداق سازی باعث سوء تفاهماتی می شود جبران ناپذیر ...

پس حواسمان باشد در مورد کامنت هایی با
نام های مستعار و ناشناس هرگز تا وقتی مطمئن
نشده ایم مصداق سازی نکنیم
...

ایضا این مورد می تواند برای کامنت هایی با اسم هم تکرار شود
که چه بسا افرادی برای بر هم زدن رابطه ای با اسم های دیگران
در بلاگ های مختلف کامنت می گذارند و غالبا بر اساس این عادت
بد ما ایرانی ها که عادت نداریم رک و صریح و پوست کنده و رو در رو
حرف هایمان را بزنیم چه بسا روابطی که دچار این سوء تفاهم از بین
رفته اند که کاری ندارد که من با اسامی مجتبی، مصطفی، گابریل، الیزابت
تریز، مرد دانش، مجید، سوسن و ... در بلاگهایی کامنت بگذارم!

پس یادمان باشد که حتی در صورتی که از
کامنت رفیقی در پستی رنجیدیم سریعا با خود وی
از صحت و سقم نظرش آگاه شویم ...



*. «کمی در باب دنیای مجازی» حکایت از واگویه هایم دارد در باب این دنیای عجیب نت و بلاگ نویسی که خرمنی است از تجربه های خود و دوستانم در این محیط ...

*. در آینده بیشتر خواهم نوشت ...

۴۳ نظر:

  1. به صنوبر عزیز:

    اشهد ان لا اله الا الله !!!!

    پاسخحذف
  2. من به چشم دیدم
    و البته کمتر تو تشخیص اشتباه کردم که خوب نیست به دلایلی اصلا ...

    پاسخحذف
  3. به امیر عزیز:

    هممون به چشم دیدیم ...

    پاسخحذف
  4. استغفرالله ربی واتوب الیه!!!

    پاسخحذف
  5. به صنوبر عزیز:

    الها الها الها
    (عربی همون هاهاهاست !!!)

    پاسخحذف
  6. من همونیم که نمیدونم میدونید کیم یا نه!هاهاها۸ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۰۱

    سلام!
    من نمیدونم که چرا واقعا اینکارو میکنن؟
    اما باورم نمیشه کسی این کار و بکنه؟

    آخه چه کاریهههههههه؟
    خب آدم حرفشو رو راست میگه دیگه
    چه کاریه؟؟؟؟؟؟؟

    حالا یک سوال شما میدونید من کیم؟

    پاسخحذف
  7. من قرار بود دیگه اینجا کامنت نذارم ولی دیدم این یه مورد رو باید بنویسم. چون واقعاً توی فضای موجود توی 409 خیلی تاثیر داشته.
    اینکه من وبلاگ ندارم دلیلش همینه.
    وقتی فرهنگ و شعور استفاده از فضا های مجازی رو بهتره که وارد این فضا ها هم نشید.
    شخصاً نسبت به حرف هایی که به من زده میشه خیلی حساسم برای همین به هیچ وجه حاظر نیستم به دست خودم فضایی رو درست کنم که بتونن به من حرف های نامربوط بزنن.
    حرف آخر هم اینکه اگه جنبه ی شنیدن حرف های راست یا غلط رو ندارید همون بهتر که وبلاگاتون رو ببنید.

    پاسخحذف
  8. هوالخلاق

    عجب دنيايي هستي !!!
    تو اي دنياي مجازي ... .

    آرام و خلاق و البته حقيقي حتي در دنياي مجازي زي ... .
    ارادتمند : a min) amin)

    پاسخحذف
  9. نه چندان غریبه۹ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱:۰۵

    اگه ما واقعاً بخواهیم هیچ کاری نکینم برای اینکه ممکنه دیگران استفاده های نادرست داشته باشن یا مشکل ایجاد بکنن باید بشینیم و درو دیوار رو نگاه کنیم.
    این همه که نمیشه.
    خدمت آقای سین جیم هم عرض کنم که بالاخره هر چیزی یک سری مزایا و معایبی داره که با هم هستن، چاقو رو دست قاتل بدید خطرناکه.
    باید آدم ها ظرفیت کاری که می کنن رو داشته باشن.
    در ضمن ایراد از ما هم هست که اونقدر شفاف نیستیم که می تونن همچین بازی هایی سرمون بیارن.

    پاسخحذف
  10. سلام
    صد درصد موافقم، حتی ممکنه با اسم شما هم کامنت بذارن ولی اونشخص شما نباشید.
    برای همین من همیشه می گم همه باید از blogspot استفاده کنند و حتماً با آدرس gmail برای دقیقاً معلوم شدن شخص کامنت گذار است.
    این نکته که باید جنبه خودمون رو هم بالا ببریم و اخلاق اینترنتی داشته باشیم هم مهم است. به این معنا که اگر کامنتی ایمیلی به دست ما رسید اول از صحت نامی که آن را برای ما ارسال کرده مطمئن شوم بعد در مورد آن تحلیل کنیم.
    در وبلاگ هایی مانند blogfa که به هیچ وجه تایید هویت ممکن نیست که این مسئله بیشتر به چشم می آید مثلا من می تونم با نام صابر کامنت بذارم یا سین جین یا حتی نصیرزاده و زینب و ... .
    حتی میشه بر اساس سبک نوشتاری اونها این مطلب رو نوشته که ای بابا و واااااااااااای و آخی .
    هاهاها . بگذریم.

    مهم اینکه به هم اونقدر اطمینان داشته باشیم و بیش از آنکه به این صفحه بی جان اعتماد داشته باشیم به دوستان مهربانمان اعتماد کنیم.

    در پناه حق

    پاسخحذف
  11. اين كامنت فقط جهت اثبات هويت گذاشته شد و ارزش ديگه اي نداره . من خودم هستم نسيم پريشان نه كس ديگه

    اما از توضيحات ارزنده تون استفاده كردم ممنون

    پاسخحذف
  12. سلام صابر جان
    ببینم مگه ما دینمون اسلام نیست ؟ مگه شیعه نیستیم؟مگه محب خدا و اهل بیت نیستیم؟(مثلا)
    پس چرا هیچ وقت سعی نمیکنیم که مثل اهل بت باشیم؟
    به نظر بنده ما داریم به اسم فرهنگ کار ضد اسلامی و ضد انسانی و ضد فرهنگی انجام میدیم
    یکم به خودمون بیایم
    التماس دعا

    پاسخحذف
  13. اصلاح می کنم در کامنت بالا اشتباه تایپی بوده :
    اهل بت : اهل بیت.

    حسین جان دقت کن.
    ممنون که سر زدی.

    پاسخحذف
  14. سلام یادم رفته بود شرمنده.
    سلام
    دوم اینکه اگه منظروت در مورد این پست
    هستش که خیلی موافق نیستم ولی اگه به ورت کلی گفتی صد درصد موافقم.

    در پناه حق

    پاسخحذف
  15. با توجه به کمبود وقت آقای خسروی و امتحانات تا اطلاع ثانوی مسئولیت این وبلاگ با بنده خواهد بود خیلی ممنون که سر میزنید.

    پاسخحذف
  16. هو الخلاق

    خیلی ایده ی جالبه!

    میشه یه گروه تشکیل داد و در صورت نیاز مسئولیت نگهداری وبلاگ های بی صاحب رو به اونها سپرد. مثل یتیم خانه های ولی برای وبلاگ ها.
    چه بسیار ظلم ها که در این عالم رفت
    یکی به نام من دیگری بدونه نام رفت

    وبلاگ ها مصداق مظلومان بی زبان هستند.

    آرام و خلاق و البته مسئول نسبت به داشته ها زی... .
    ارادتمند : a min) amin)

    پاسخحذف
  17. به مصطفی عزیز :
    خیلی جالبه حالا تو خودت مجبوری با خودت کلکل کنی.
    کسی هم نیست جوابت رو بده.

    پاسخحذف
  18. من خودمم خوده خودم خودم دیگه ای بابا خودم۹ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۰

    سلام
    ای بابا
    چرا آخه.
    ولی خب عیبی نداره خیلی هم حرف های درست حسابی نمی ذاشتید.
    حداقل برای یه مدت کوتاه یه چهارتا مطلب درست حسابی می خونیم.
    یه نفس راحت می کشیم.

    من هنوز خودم نمی دونم کیم همون قبلیم یا یکی دیگه ام.
    ولی خب من منم دیگه من خودم خودم.
    هاهاها

    پاسخحذف
  19. اگه من سین جیمم پس اون که قبلا نظر کذاشته کیه؟

    پاسخحذف
  20. خدمت اون کسی که بالا سر من کامنت گذاشته و خودش رو سین جیم معرفی کرده :

    فرض که شما سین جیم باشی خب که چی ؟

    پاسخحذف
  21. چی خب که چی؟
    خب من اون نیستم
    هرچند که اون منم
    نمی دونم شاید دیشب کامنت گذاشتم خودم هم نمیدونم
    من الان چجوری ثابت کنم ...؟
    بگذریم
    ولی خواهشا کسی اون حرفارو به خودش نگیره

    پاسخحذف
  22. خدمت سین جیم جدید :
    تکذیبه حالبی بود.
    ولی دلیل بر احراز هویت نبود.
    باز هم تلاش کن

    پاسخحذف
  23. خب من تمام المان های شناسایی خاص خودم رو تو این کامنت گذاشتم
    ...
    هرچند تو اون اولیه هم هست
    ...
    خب پس تا حالاش رو بیخیال
    از الان به بعد هیچی رو از من نپذیرید
    نه بپذیرید، خب کار دارم ... نمی تونم حرف نزنم که
    ولی اگه چیزی دیدید که شاید به خودتون گرفتید، خواهشا اول با خودم در میون بزارید بعد جوابیه بزارید

    پاسخحذف
  24. خدمت سین جین عزیز :
    آقا ما شما یه مورد رو استثنائاً قبول داریم.

    در پناه حق

    پاسخحذف
  25. نه چندان غریبه۹ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۲۳

    سلام
    من نه چندان غریبه ی واقعی هستم
    خیلی جالبه و البته عصبانی کننده که با اسم من اینجا کامنت گذاشتن....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    آخه این چه کاریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به دلیل کمبود امکانات اینجا خودتون کلی از این شکلکای عصبانی و تعجب و... تجسم کنید

    پاسخحذف
  26. خدمت نه چندان غریب گرامی :
    نظری ندارم.
    باید با آقا خسروی هماهنگی ها لازم رو انجام بده.

    البته آقای سین جین از طریق چت با من صحبت کردند و اطمینان دادند که مطالب اول برای ایشون نبوده است.

    ممنون که سر میزنید

    پاسخحذف
  27. مثله این که مورد استثنا ارتقا پیدا کرد
    الان کی به کیه
    د بیا
    پس کی جواب منو داد
    من هم الان به دلیل کمبود امکانات علامت تعجب می زارم

    پاسخحذف
  28. البته جواب منو نه ها
    جواب اون قلابیه

    پاسخحذف
  29. اخی چه جالب اینجا همه دارن تکذیب می کنن.
    من قبلا کامنت نذاشته بودم ولی خب اومدم تکذیب کنم.

    بعدش هم آقای حمزه شما چرا جای آقای خسروی دارید جواب میدید مگه خودشون نیستن؟؟؟

    پاسخحذف
  30. خدمت سرکار خانم زینب :
    خیلی ممنون که الکی تکذیب کردید.
    من بالا تر توضیح دادم که چرا من جای صابر جواب می دم.

    چند تا کامنت بالاتر رو بخونیم.
    ممنون سرزدید.

    پاسخحذف
  31. نه چندان غریبه۹ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۵۲

    (اینجا کلی نوشه بودم اما به دلیل احتمال در برخوردن به عده ای! پاکش کردم)
    متأسفم از بی اعتمادی پیش آمده

    اومده بودم در ادامه بگم:
    جالبتر اینه که این بنده های خدا کلی سعی کرده و زمان گذاشته تا بتونه متناسب با شخصیت ما پیام بذاره.
    راستی چی رو باید هماهنگ کنم؟!

    پاسخحذف
  32. من هم چند تا ناسزا بگم که خالی بشم
    :)
    اون کسی که به جای من و البته نه چندان غریبه کامنت گذاشته هم بیکار بوده و هم درجه حماقتش بالاست
    آخیش
    ببخشید انقدر رک گفتم
    چه حس بدیه که ندونی کی واقعیه، کی غیر واقعی
    الان من هنوز مطمئن نیستم که نه چندان غریبه اصلی کدومه

    پاسخحذف
  33. من هم تکذیب میکنم
    من امیر هستم با نام مستعار قطره با وبلاگ میکده و
    هیچ وقت امکان نداره با مصطفی اینجوری حرف بزنم از همین جا به جای اون امیر قبلی از مصطفی معذرت خواهی میکنم

    پاسخحذف
  34. با سپاس ویژه از مصطفی که زحمت پاسخگویی رو به دوش کشید ...

    پاسخحذف
  35. آقا این جا چه خَبَره
    من همه چی رو تکذیب می کنم
    ببینید من همون سین جیم اولیه هستم
    اون 6 تا کامنت بعدی رو نزاشتم
    فکر کنم می دونید که من سالی تا باری سر میزنم و زود میرم
    من کی انقدر کامنت گذاشتم که این بار دومم باشه
    کجا اون کامنته المان های خاص خودمو داشت
    من همون اولیم
    سر حرفام هم هستم
    اگر کسی شعور استفاده از وبلاگ رو نداره همون بهتر که وارد نشه
    به نه چندان غریبه گرامی حالا چه خودش چه هرکسی که به جاش اون کامنت رو گذاشت
    دقیقا من هم همون رو میگم ولی اگه چاقو دست بچه بیفته خطرناکه، اگه قراره دستش رو ببره همون بهتر که نیفته دستش
    نکته بعدی این که من سین جین نیستم آقای مصطفی
    من سین جیمم این صد بار
    آخر هم این که هر کسی که این کارو داره میکنه ایشاالله سوسک شه
    جرأت داری خودتو نشون بده

    پاسخحذف
  36. عجب گیری افتادیما
    بابا مسخرشو در آوردید
    دیگه دنبال این نیستم که خودمو ثابت کنم یا رد کنم
    راستش خودمم الان گیج شدم که کدوم منم، فقط این که قبلی من نبودم
    نمی دونم چرا این کارو می کنن
    ولی مثله این که مد شده که برای پیشبرد کار خودمون از بقیه مایه بزاریم
    این داستانیه که برای بعضی ها مزه دار شده
    زیر زبونشون مزه کرده
    آهای! یه سری ها تو گلوشون گیر کرده
    مواظب باشیـــــــــــــن

    پاسخحذف
  37. والا منم دچار بحران هویت شدم

    الان چه جوری باید ثابت کنم من خودمم؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  38. هشدار
    مواظب باشید
    این روزها یک ویروس خطرناک وجود دارد که انسان ها را بسیار ضعیف می کند
    هیچ کس مصونیتی در برابر آن ندارد
    یا مبتلا می شوید
    یا مبتلایتان می کنند
    پس بهتر است زمانی که مبتلا شدید کمی استراحت کنید و آب پرتقال بخورید تا خوب شوید

    این بیماری از طرف نزدیکترین دوستانتان به شما منتقل خواهد شد؛ در حالی که نمی خواهند این کار را با شما بکنند و بر عکس در جهت دفع ویروس و علاج بیماری به سوی شما می شتابند
    بهتر است زمانی که با دوستان خود گفتگو می کنید شرایط ایمنی را رعایت کنید، تا آنها را مبتلا نکنید
    لا اقل شما جزو مبتلا کنندگان نباشید

    علائم این بیماری را می گزارم نفرات دیگری برای شما شرح دهند


    با تشکر
    سین جیم
    از نوع دومی

    پاسخحذف
  39. خدمت سین جیم عزیز:

    سلام. این بار نمی گم سین جین می گم سین جین.

    ای مرد هزار چهره ی عزیز شاید بهتر این باشه به جای اینکه برای معرفی خود تلاش کنی، روی حرف ها و عقاید خود تاکیید داشته باشی.
    اینکه چه حرفی رو تو زدی مهم نیست مهم اینکه ما بتونیم تشخیص بدیم این کار تو بوده یا نه.روشش هم مشخصه کافیه که عقاید برای ماروشن و واضح باشه و البته به هم اعتماد داشته باشیم، همین.اونوقت به راحتی تشخیص می دیم که این درسته یا غلط. تشخیص رو باید واگذار کرد به خوانند. فقط باید اطلاعات کافی در اختیار باشه همین.
    وقتی اعقاید و نظرات شفاف نباشه این مشلاک پیش میاد و نمیشه هم به این راحتی ها مشکل رو حل کرد.
    صراحت و شفافیت در بیان عقاد رکن اصلی صمیمیته.

    در پناه حق موفق و موید باشی

    پاسخحذف
  40. خدمت خودم گرامی :
    سلام
    بحران هویت اولین گام برای رسیدن به خودشناسی است.
    در این مسیر خدا به همراهتان.

    موفق و موید باشید.

    پاسخحذف
  41. روش جالبیه برای نشون دادن تعداد بالای مخاطب. خودتون از طرفشون برای خوتون کامنت میذارید خیلی بی مزه بود.

    پاسخحذف
  42. خدمت هزار انتظار گرامی :
    من از خسروی خواهش کردم که این کامنت رو خودش جواب بده ولی قبول نکرد.
    به هر حال ممنون که صریح ابراز عقیده می کنید .

    پاسخحذف

اگه عضو نیستید و الان نمی دونین چجوری باید پیام بذارین توضیح میدم:
اگر گزینه نام/آدرس اینترنتی رو بزنین که خب نامتون و آدرس احتمالی بلاگتون رو وارد می کنین
اگر هم نخواستین با انتخاب گزینه ناشناس پیامتون رو بذارین فقط خب تهش یه اسم بذارین که من بفهمم با ناشناسای دیگه فرق دارین !!!!

بقیه گزینه ها رو هم نمی گم !
دهه اصلا چه معنی داره بخواین همشو بدونین !