۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

به گزین ها - 8: ذهنی به وسعت کنجکاوی ...


...

کسانی هستند که پیش من می آیند و راهنمایی می خواهند، من می گویم:
برای خودت مرزی قائل نشو!
بقیه آدم ها این کار را برای تو می کنند پس تو ریسک کن!

در ناسا جمله ای دارند که خیلی دوستش دارند:
شکست بین گزینه ها نیست!

اما شکست همیشه در هنر و اکتشاف باید یک گزینه باشد
چون که این امور بمانند تیری در تاریکی است
و هیچ تلاش مهمی که لازمه اش نوآوری است، بدون خطر نبوده
و شما باید مشاقانه این ریسک ها رو بپذیرید

و جمله ای که من می خواهم از خودم به یادگار بگذارم این است که:

در هر کاری که انجام می دهید شکست یک
گزینه است ... اما ترس نه!

جیمز کامرون - سخنرانی در سازمان TED




*. همیشه عظمت جیمز کامرون رو در کارگردانی شاهکارهایی چون تایتانیک، آواتار، نابودگر، بیگانه و ... می دیدم و همان 13 اسکاری که فیلم هایش برده اند و همان 5 میلیارد دلاری که از فروش تنها دو فیلم آخرش به جیب زده است - درست شنیدید 5 میلیارد دلار!- و مواردی از این دست تا اینکه به صورت اتفاقی در این سایت و در اینجا سخنرانیش رو گوش دادم و دیدم عظمت این مرد بزرگ بیش تر از این حرف هاست، زمانی که از کنجکاوی و هنر و لذتش از علم سخن می گوید به تعبیر خودش «مثل کودکی است مشتاق!» حتما پیشنهاد می کنم این سخنرانی را گوش کنید که بس دیدنی است!


*. من باب یادآوری باید بگویم که جیمز کامرون از آن دست کسانی است که تقریبا برای هر فیلمش یک تکنولوژی را اختراع کرده است تا زمانی که برای ساخت شاهکاری به نام آواتار بیش از 10 سال صبر کرد و 10 سال متخصصین در تلاش بودند برای اختراع تکنولوژی ای که وی بتواند با آن فیلمش را بسازد! تازه هنوز هم راضی نیست!

*. گاهی تنها یک جمله درب هایی جدید را پیش پای آدمی باز می کند ...

*. راستی اینجا را هم آپ کرده ام (مسیر خلاق!)

*. ...

۱۸ نظر:

  1. سلام عزیز:
    خوبی چطوری ؟
    آدم جالبی بود. البته هنوزی هم هست.
    من یه پیشنهاد دارم به گزینه ها دو مورد دیگه رو هم اضافه کنید یکی همینجوری دور هم بودن یکی هم شاد شدن و خندیدن.
    فکر کنم اینجوری بهتر میشه.حداقل به بحران فلسفی نمی رسیم که این کار ما هیچ کدوم از گزینه ها نشد.

    این رو همینجوری گفتم فردا نری باهاش یه مقاله ISI بدی آبروم رو ببری.

    خوش گلدی.
    در پناه حق

    پاسخحذف
  2. به مصطفی عزیز:

    همینجوری که هست ...
    شاد باشیمم اضاف می کنم

    راستی نمنه !؟

    پاسخحذف
  3. خدمت صابر نصبتاً عزیز ابری تا قسمتی بارانی :

    با تشکر از اضاف کردن شما.

    در ضمن یه بحث جنجالی باحال :
    ای چه مملکتیه ما داریم؟
    امروز از صبح تا الان گوگل من باز نمی شد مشکل هم از ISBN بود در عوض بالاترین و هر سایت دیگه ای که بگید بازمی شد. نمی دونم چرا؟ عجب مملکتیه ما داریم.
    هاهاها.

    پاسخحذف
  4. به مصطفی کماکان عزیز:

    ما که یه عمره داریم میگیم ...

    پاسخحذف
  5. خدمت صابر اگه اشتابه نکنم عزیز:
    در مورد مملکت هم عقیده ایم اما زاویه دیدهامون فرق می کنه. من می گم چرا نیست ولی تو می گی چرا هست.آخرش هم می گیم این چه مملکتیه.
    یه منفی باهم فرق داریم همین.
    خیلی نیست ولی زیاده.

    هی هی هی

    پاسخحذف
  6. به مصطفی کماکان کم فشار ولی عزیز:

    ببین خوابت میاد داری چرند میگی !!!
    برو بگیر بخواب کار کاسبی ما رو هم نریز به هم !!
    هاهاها

    شوخی کردم

    حالا این منفیه تویی یا من !؟

    پاسخحذف
  7. خدمت صابر پر فشارعزیز:

    منفیه منم. ولی مثبته هم تو نیستی، چون اصلا تونیستی.
    به گزینه ها هیچی رو هم باید اضافه کنی.
    تو همون گزینه ی هیچی میشی.
    تو بیابون که نمیشه شنا کرد فقط میشه حموم آفتاب گرفت آخرش هم از کم آبی مرد. یا آفتاب پرست شد.
    ولی اگه آفتاب پرست شدی دیگه تو جنگل نمی تونی زندگی کنی.
    می دونم زنگیه سختیه. خودکشی کن راحتش کن بره.
    مواظب خودت نباش. چون با این کار فقط وقتت رو حروم می کنی.

    پاسخحذف
  8. به توده کم فشار باران زا مصطفی:

    (داشتم می نوشتم یاد ایت تبلیغای هندی افتادم!!)

    ببین تو مثبتی ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    حتی مثبت تر از اونی که فکرشو بکنی
    مثبت من !!!!
    هاهاهاها

    پاسخحذف
  9. خدمت صابر تمام ابری از نوع نم کشیده:
    کم آوردی بی خودی از این +++ ها نزن.
    سوت بزن سوت.
    اینحوری :
    سسسسووووووووووسسسسسسسسسوووووووووتتتتتتت
    همین.
    خودت رو بایه غلط کردم راحت کن.
    به همین سادگی.

    پاسخحذف
  10. خب نتیجه منطقی چی شد آخر صابر منفی بود یا مصطفی؟
    بعدم حرف خیلی قشنگی که میگه تو هرچیزی بای گزینه شکسن باشه اما فقط گزینش چون خود ترس از اوت گزینه هر چند منفی اما باعث انگیزش مثبت تو افراد میشه

    پاسخحذف
  11. خدمت امیر عزیز :
    آقا چی می گی چرا بحث رو عوض می کنی؟؟!!

    پاسخحذف
  12. سلام...

    صبر و تلاش از ما انسانهای بزرگی خواهد ساخت

    و همیشه شکست اولین قدم است برای پیروزی ، ÷س حتی اگر شکستی باید بلند بشی و شروع کنی با توکل به خدای بی نهایت...
    اما ای کاش رمقی برای بلند شدن داشته باشیم.

    پاسخحذف
  13. هوالخلاق

    جيمي تو چقدر خلاقي ... .

    آرام و خلاق
    در مسيري خلاق
    با ذهني خلاق زي ... .
    ارادتمند : ...:::: (a creative mind (a min ::::...

    پاسخحذف
  14. شکست ها مقدمه پیروزی هاست به همین دلیل من شکست رو بیشتر دوست دارم تا ...

    پاسخحذف
  15. به سرکار خانوم نجفیان گرامی:

    سخته ولی ممکنه

    پاسخحذف
  16. به مرد خلاق عزیز:

    ببین جیمی هم پیغام داده گفت:

    هی تو!
    چقدر محشری!!!

    پاسخحذف
  17. به صنوبر عزیز:

    این منش بزرگ مردان است ...

    پاسخحذف
  18. فوق العاده بود!
    این که شکست بین گزینه ها هست ولی ترس نه!

    پاسخحذف

اگه عضو نیستید و الان نمی دونین چجوری باید پیام بذارین توضیح میدم:
اگر گزینه نام/آدرس اینترنتی رو بزنین که خب نامتون و آدرس احتمالی بلاگتون رو وارد می کنین
اگر هم نخواستین با انتخاب گزینه ناشناس پیامتون رو بذارین فقط خب تهش یه اسم بذارین که من بفهمم با ناشناسای دیگه فرق دارین !!!!

بقیه گزینه ها رو هم نمی گم !
دهه اصلا چه معنی داره بخواین همشو بدونین !