۱۳۸۹ اسفند ۱۹, پنجشنبه

لحظه ای تامل - 32: فیل - ترینگ و یک بحث علمی!


اینجا مصاحبه ای خواندم درباره فیل- ترینگ بلاگر و وردپرس از یک مقام مسئول در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (!). شاه بیت صحبت هایش این جمله است که:


این اقدام ... به منظور مقابله با جنگ نرم دشمن و به قصد حمایت از رسانه های کاربر محور داخلی انجام شده است


یاد یک الگوی اصلی در مبحث سیستم داینامیک افتادم. الگوی انتقال مسئولیت و فشار. در شکل بالا این مدل آمده است. 
توضیحش به زبان لری اینه که یک مساله اتفاق می افته (مثل کمبود نقدینگی و پول در یک شرکت) حالا برای حل این مساله دو راه وجود داره: یک راه حل مقطعی (وام گرفتن از دولت) و یک راه حل اساسی (ایجاد خلاقیت در تولید و افزایش منابع مالی و فکر کردن) البته لازم به ذکره که انتخاب راه حل های مقطعی عوارضی رو میاره که باعث میشه راه حل اساسی پر هزینه تر و دور تر بشه (تنبل شدن و عدم خلاقیت شرکت در برطرف کردن مشکلاتش چون هر چه هم پول کم بیاره دولت بهش وام میده)
مثال بهتر بیماریه: فرض کنید سر درد دارید. راه حل مقطعی خوردن قرص است. راه حل اساسی درمان پیش دکتر. حالا هر چه که بیشتر رو بیارید به قرص خوردن عوارض این قرص ها باعث میشه درمان سخت تر بشه 


مثال مصاحبه شونده ای که در اول متن آوردم -که یک قطار اسم در پیشوند اسمش یدک می کشد!- هم همین است. همینی که به جای سرمایه گذاری و در رقابت انداختن سرویس های داخلی با خارجی و اقدام در جهت افزایش خدمات و جذابیت های سرویس های داخلی، راه کار را فیل - تر کردن سایت های خارجی می داند. این یعنی تنبل شدن و فرسودگی سرویس های داخلی. 




×. پی نوشت: حالا بگذریم از استدلال های مضحک دیگر در متن که بلاگر و ورد پرس سرویس های آمریکایی هستند و به همین دلیل فیل تر شده اند (فارغع از آنکه تمام اینترنت آمریکایی است!) 



۵ نظر:

  1. من چه ده دقیقه بعد از اینکه آپ کنی بیام چه 10ساعت اولم...
    پس منو رزرو کن واسه اولی اینقد جز نکنن بقیه...
    (کی جز کرد...؟-کیه؟؟؟!!!=>صدای حضار)

    بگذریم...

    خوبه...کلی از شکلت گل گیجه ی مزمن نصیب ما شد...بیش از اون از واژه ی "اینجا" که معلوم نیس واسه چی و برای چی و اصلا چی اونجا قایم کردی که هی هرچی روش کلیک کردم...شصتشو به علامت موفقیت و اینکه دوباره انجام بده حتما موفق میشی بهم نشون داد!

    کیه؟؟؟!
    اِ صابر تویی...؟!

    سلام///








    ...


    ...


    ...





    ...





    کیـــــــــــــــــــــــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

    پاسخحذف
  2. ببین جون هر کی دوست داری اینجا رو از اونجا وردار...
    آخه چرا آدمو تو این موقعیت قرار میدی؟؟!!

    بابا نذارین این اینجاهارو اینجا...
    شصت این یارو که هی می گفت موفق باشی هم اونجا(اینجا) گیر کرد...
    واقعا این بود آرمانهای ما؟؟!!

    پاسخحذف
  3. سلام
    صابرجان از سیستم دینامیک جزوه داری؟؟؟
    کتاب نمی خوامااا، جزوه، یعنی یه چیزی که خلاصه شده باشه
    به شدت نیازمندِ یاری سبزتان هستیم، البته همینک

    پاسخحذف
  4. سلام. خوشم میاد اول مصاحبه و در ادامه مدام تکرار می کنه وردپرس و بلاگ اسپات دارند توهین می کنند. کسی هم نیست بپرسه چه توهینی؟ باید قوانین جمهوری اسلامی رو بپذیرند؟ لماذا؟ چون کاربر ایرانی دارند؟ پس باید قوانین لیبی و سودان و افغانستان و لهستان رو هم بپذیرند؟ دولت داره هزینه می کنه برای سایتهای محتوا محور؟ چه هزینه ای؟ یک ناشناس متمایز

    پاسخحذف

اگه عضو نیستید و الان نمی دونین چجوری باید پیام بذارین توضیح میدم:
اگر گزینه نام/آدرس اینترنتی رو بزنین که خب نامتون و آدرس احتمالی بلاگتون رو وارد می کنین
اگر هم نخواستین با انتخاب گزینه ناشناس پیامتون رو بذارین فقط خب تهش یه اسم بذارین که من بفهمم با ناشناسای دیگه فرق دارین !!!!

بقیه گزینه ها رو هم نمی گم !
دهه اصلا چه معنی داره بخواین همشو بدونین !