۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

لحظه ای تامل - 31: صیغه ممنوعه و طرح یک موضوع!



مسائل جن- سی در ایران از آن دست موضوعات ممنوعه ایست که متاسفانه در مجامع عقلایی و فرهنگی و علمی نمی توان از آن صحبتی به میان آورد. نه در مجامع آکادمیک و نه در همایش های رسمی و نه حتی در آسیب شناسی اقشار مختلف خاصه خرده فرهنگ های درگیر با این مسایل که اغلب در بازه سنی میان 16 تا 33 سال قرار دارند. بیشتر تاکیدم بر روی ممنوعیتی است که باعث شده است جامعه کنونی و اقشار مختلف در اینگونه مسایل با ضعف های عمده آموزشی خود، صدمات زیادی ببینند. برای مثال با وجود آنکه اینگونه مسائل در آسیب شناسی دانشجویان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است اما غالبا هیچ کس جسارت طرح موضوع در این حیطه را نداشته و در جلسات و همایش ها و گفتمان های اینچنینی این مسائل کاملا دست نخورده باقی می ماند و نهایتا اگر هم مطرح شود در نازل ترین و سطحی ترین مسایل و بحث بر روی سطوح ارتباط و با بسنده کردن به جملات مبهم و زودگذری چون روابط نادرست پسران و دختران و یا اختلاط و یا وجود فضای نامناسب سریعا جمع شده و به آن پرداخته نمی شود. 


آنقدر طرح مسایل اینچنینی ممنوعه و دور است که اگر دیدن اینجا و جستجو در قوانین و خاصه تعرفه هایش نبود شاید من هم تا مدت ها به انتشار چنین مسئله ای در بلاگ نمی پرداختم. جالب تر آنکه تا کنون بالغ بر 4 نوشته به صورت پیش نویس در همین بلاگ وجود دارد که گریزی است به مسایل جن- سی و ازدواج موقت و مسایلی از این دست که بدون انتشار، تنها در آن محیط مجازی دارد خاک می خورد. 


به نظرم پرداخت به چنین مسایلی با توجه به واقعیت های موجود در جامعه از ضروری ترین مباحث فرهنگی است که متاسفانه هر چقدر ضروری است به همان میزان هم مورد غفلت واقع شده است. به همان میزانی که حتی من هم فقط به طرح مسئله، آن هم به صورت کلی و مبهم پرداختم هر چند که حرف در این زمینه بسیار دارم ...








×. مسایل جن- سی و خاصه بحث از دواج موقت و صیغه به نظرم از آن چالش هایی است که سیاسیون ترجیح می دهند در همان لفافه و ابهام باقی بماند چون پاسخ به آن بسیار چالش بر انگیز است ...


×. در تشکیک اینکه این مطلب منتشر شود یا برود کنار همان 4 مطلب بایگانی شده، بالاخره تصمیم گرفتم منتشر کنم. قطعا بازخوردهای احتمالی می تواند  بر انتخابم برای انتشار یا عدم انتشار و نوشتن یا عدم نوشتن در این حوزه موثر باشد ...

۱ نظر:

  1. من واکنش خاصی به اون سایته ندارم چون زیاد دیدم و دیدم کسانی رو هم که در حال استفاده از آن هستند...
    از نتیجه متاسفانه بی خبرم...

    اینکه نیازه و باید باشه...به شدت بهش معتقدم...ولی این چه ربطی به مسئولای سیاسیمون داره...
    البته نمی شه که بی ربط باشه از منظر من و البته از منظر فکری من ولی فکر نمی کنم تو اون چیزی که من فکر می کنم رو فکر کنی...
    من فکر می کنم اونها می خوان که جوونا درگیر این مسائل باشن و در عین حال چیز زیاد و یا خاصی هم ازش ندونن (مثلا راه حل انسانی و علمی و اسلامیشو) و به همین طریق درگیر مسائلی حل نشده از این قبیل هی همینطوری فر و پیج بخورن و نهایتا هرچقد خواستن بزنن تو سرشون!
    در واقع حواس جوان رو پرت می کنن تا هر کاری خواستن بکنن!
    فی الواقع:با اون جن-سی نوشتنت که حیات منو کشته حال نکردم راحت باش...
    و بنویس که من یکی از اینجا راحتتر به اطلاعات مورد نظرم خواهم رسید تا اینکه بخوام برم یه دو-سه سالی فر بخورم...
    ااااااااااااااا
    چقد حرف زدم...

    چرا نظر نمیدی "..." بوق

    سلام!

    پاسخحذف

اگه عضو نیستید و الان نمی دونین چجوری باید پیام بذارین توضیح میدم:
اگر گزینه نام/آدرس اینترنتی رو بزنین که خب نامتون و آدرس احتمالی بلاگتون رو وارد می کنین
اگر هم نخواستین با انتخاب گزینه ناشناس پیامتون رو بذارین فقط خب تهش یه اسم بذارین که من بفهمم با ناشناسای دیگه فرق دارین !!!!

بقیه گزینه ها رو هم نمی گم !
دهه اصلا چه معنی داره بخواین همشو بدونین !